В Ізраїлі пов’язують вакцинацію Pfizer і Moderna з рідкісними випадками міокардиту

В Ізраїлі пов’язують вакцинацію Pfizer і Moderna з рідкісними випадками міокардиту

Вчені вважають, що існує ймовірний зв’язок між певними вакцинами і появою міокардиту серед чоловіків у віці від 16 до 30 років.

В Ізраїлі у невеликої кількості молодих чоловіків, які зробили вакцину COVID-19 від Pfizer або Moderna, виявили міокардит (запалення серцевого м’яза). Про це повідомили в Міністерстві охорони здоров’я Ізраїлю, передає Reuters.

Протягом грудня 2020 року — травня 2021 року в Ізраїлі зареєстрували 275 випадків міокардиту серед більш ніж 5 млн вакцинованих людей. Як повідомляє The Jerusalem Post, з 275 випадків близько 148 відбулися після введення дози вакцини проти коронавірусу — 27 випадків з 5 401 150 одержувачів першої дози і 121 протягом 30 днів після другої дози (з 5 049 424). Близько 11 пацієнтів з першої групи і 60 пацієнтів з другої страждали вже існуючими захворюваннями).

При цьому багато випадків було зареєстровано серед чоловіків 16-30 років, особливо у віці 16-19 років. Крім того, більшість пацієнтів були виписані з лікарні менш ніж за чотири дні, і 95% випадків були легкими.

У Pfizer заявили, що їм відомі спостереження Ізраїлю, проте причинно-наслідковий зв’язок з вакциною не встановлений. Уточнюється, що побічні ефекти ретельно вивчаються.

За словами ізраїльського координатора по боротьбі з пандемією Нахман Еш, ефективність вакцини Pfizer перевищує ризик.

Попередні висновки звіту про можливий зв’язок між вакциною і міокардитом вперше були опубліковані в кінці квітня. Тоді повідомлялося про два летальні випадки через міокардит. Однак у звіті згадується, що немає впевненості в їх зв’язку з вакциною.

Експерти також акцентують на тому, що міокардит може також розвиватися у пацієнтів як наслідок самого COVID.

Міокардит - це запалення серцевого м’яза, яке може бути викликане вірусною інфекцією, але також проявляється як реакція на ліки.

Нагадаємо, в травні консультативна група Центрів з контролю і профілактики захворювань США (CDC) рекомендувала продовжити вивчення можливого зв’язку між міокардитом і вакцинами мРНК, зокрема вакцинами від Pfizer і Moderna Inc.

24 травня консультативна група CDC заявила, що дані системи звітності про побічні ефекти вакцин (VAERS) показали більш високу, ніж очікувалося, кількість спостережуваних випадків міокардиту або перикардиту у 16-24-річних. При цьому дані Vaccine Safety Datalink не показали, що показники міокардиту або перикардиту після вакцинації COVID-19 відрізнялися від очікуваних.

Минулого тижня Європейське агентство з лікарських засобів (EMA) заявило, що міокардит після вакцинації препаратом Pfizer не є приводом для занепокоєння.

Стрічка новин