Майстриня з Полтави виготовляє ексклюзивні інтер’єрні ляльки

Упродовж десятиліть інтер’єрні ляльки не припиняють цікавити колекціонерів та любителів дизайнерських речей. І, незважаючи на широкий інтерес публіки, для багатьох цей вид рукоділля залишається загадкою. Полтавка Світлана Солодун займається виготовленням інтер’єрних ляльок, і зараз вона готується до участі в XXI Міжнародній виставці авторської ляльки та Тедді «Модна лялька», яка за два дні розпочнеться у столиці. Наша Іванна Бурлака побувала в гостях у майстрині і вже готова поділитися секретами створення таких ляльок.

Світлана ще з дитинства полюбила фантастичну тематику у мистецтві. Тому і на першу колекцію ляльок її надихнув французький художник Жан-Батист Монж, який часто малює ельфів, тролів та гномів.

Світлана Солодун, майстриня з виготовлення інтер’єрних ляльок
— Почала я цим займатися три роки тому. Оце перша моя лялька. Вона, звісно, без дотримання будь-який пропорцій, тому робила її рік. Я її шліфувала, у мене нічого не виходило. Після цього я прийняла рішення поїхати на майстер-клас. Оця лялька з першого майстер-класу, а ось ця — з другого майстер-класу. Він був по дітках.

Ліпити звичайних дітей майстрині здалося банальним, тому кожна її лялька, як з казкового світу — зі своєю історією. У колекції Світлани є і герої фільмів. Оце в майбутньому буде Джек Горобець.

Світлана Солодун, майстриня з виготовлення інтер’єрних ляльок
— Я дуже люблю, коли є якийсь сюжет. От сидить лялька, вона вже уособлена. Ну лялька, як лялька. А тут цікаво: куди вона дивиться, хто там летить, що вона шиє? Мені більше подобаються такі композиційні роботи. Не просто, щоб це була статична лялька, а щоб виникала така історія, яка у кожного своя.

Іванна Бурлака, кореспондентка
— Виготовлення інтер’єрних ляльок — досить клопітка ювелірна робота. Ось ця красуня створювалася близько трьох місяців. А з чого розпочинається робота над лялькою — дивіться далі.

Як говорить майстриня, сідати до роботи над лялькою потрібно тільки з гарним настроєм. Також важливо одягнути на себе щось світле, аби на матеріал не потрапив різнокольоровий пил.

Світлана Солодун, майстриня з виготовлення інтер’єрних ляльок
— Для початку ми беремо і робимо череп ляльці. Він дуже схожий з анатомією людини: тобто, це потилична частина, лицьова частина, отак це виглядає. Після цього ми беремо шматок пластику, відрізаємо його (бачите, який він твердий), і починаєте його в руках гріти. Він нагрівається і стає м’яким.

Пластиком покриваємо фольгу і починаємо формувати обличчя. Тут важливо дотримуватися усіх пропорцій. Спершу нарощуємо масу на лобовій частині. Потім виробляємо носика та губи. Потрібно постійно все коригувати інструментом. До речі, стать ляльки стає зрозуміла вже у процесі. Останнім етапом ляльці формують очі та підборіддя.

Готове обличчя обтирають ацетоном, аби прибрати весь пил. Ще раз перевіряють симетрію обличчя, все вирівнюють, і відправляють в духовку на півгодини.
Висушену ляльку тонуємо звичайною косметикою. На прикладі ока можна побачити, наскільки це детальна робота. Щоб досягти натурального ефекту, майстриня вимальовує навіть райдужну оболонку. Після того, як фарба висихає, її тонують лаком.

Волосся у ляльок — це шерсть кози або вівці, бо вона тонша від людського. А далі — одяг ляльки і сюжет навколо неї — прояв фантазії майстра. І для тих, хто хоче теж спробувати себе в такому мистецтві, Світлана Солодун дає цінну пораду.

Світлана Солодун, майстриня з виготовлення інтер’єрних ляльок
— Моя рекомендація — не допускати моїх помилок, не займатися самонавчанням. Краще прийти на один якийсь майстер-клас. Ви з майстром робите цю ляльку і розумієте: далі ви будете чи не будете цим займатися, але те, що у вас все вийде на першому майстер-класі, я вам гарантую.

Стрічка новин