У Полтаві відреставрували шедеври західноєвропейського мистецтва

Ми продовжуємо розповідати, які унікальні музейні експонати повернулися до комунальних музеїв Полтави після реставрації у Харківській філії Національного науково-дослідного реставраційного центру України. Зараз черга дійшла до шедеврів західноєвропейського мистецтва Полтавського художнього музею (галереї мистецтв) імені Миколи Ярошенка.

Вже двадцять років полтавські музейники співпрацюють з київськими та харківськими реставраторами та планово проводять відновлювальні роботи. Так 14 листопада до Харківської філії Національного науково-дослідного реставраційного центру України вони відвезли два експонати, натомість забрали ось цю картину кінця 19 століття відомого художника-пейзажита Андреаса Ахенбаха «Перед бурею».

Ольга Курчакова, директор Полтавського художнього музею (галереї мистецтв) імені М.Ярошенка

- Останні 50 років до неї рука реставратора не торкалася, і тому в нас була крайня необхідність відправити цю роботу на реставрацію. Зараз натягли полотно, зробили тонування, покрили лаком і ми сподіваємося, що на 10-20 років ми захистили цю роботу від руйнування.

А цей шедевр голандського живописця Віллема ван Беммеля «Пейзаж з руїнами» кінця 16 - початку 17 століття знаходився в першому полтавському музеї ще з 1919 року, часу заснування закладу. Картину реставрували кілька років вже київські фахівці.

Світлана Бочарова, заступник директора Полтавського художнього музею (галереї мистецтв) імені М.Ярошенка

- Справа в тому, що тільки центральна частина, якщо уважно подивитися, є автентичною, тобто, належить Віллему ван Беммелю. А її бічні частини, вони були свого часу дописані пізніше, важко сказати, коли саме. Картина була дубльована на інше полотно і нитки основи полотна того, що були дописані, і цієї центральної частини, вони були суміщені один в один. І виявилося, що картина в інтер’єрі стала значно більшою за розміром. А потім, очевидно, вирішили, що її потрібно повернути до автентичного вигляду і загорнули.

І ось зараз після складної процедури розгортання, передублювання, відновлення фарбового шару і грунту картина вже в розгорнутому вигляді з’явилася в експозиції. А ось цю копію відомого італійського художника Доменікіно «Сівілла», що була написана понад 300 років тому, відновлював вже реставратор саме Полтавського художнього музею.

Ольга Курчакова, директор Полтавського художнього музею (галереї мистецтв) імені М.Ярошенка

- Сівіллами називали тих, хто передбачав майбутнє. І про її кохання з Аполлоном є дуже красива легенда про те, скільки вона прожила, про те, що вона в нього просила, він сказав – скільки піску ти набереш в руки, стільки років ти будеш жити. І вона набрала цей пісок, але забула попросити про вічну молодість, а потім, коли стала старою, немічною, вона звернулася до нього: дай мені смерті, але він їй подарував вічне життя. Свої передбачення вона робила співаючи, тому вона зображена на фоні віоли зі свитком. Тут були зроблені всі тонування, прибрані осипи, закріплений фарбовий шар. Дуже грамотно зроблена ця реставрація, і ми сьогодні знову на суд глядача представляєм цей шедевр вже не 16 а 18, але шедевр століття.

Полтавська галерея мистецтв, яка минулого року відсвяткувала своє 100-річчя, має велику колекцію старовинного іконопису. Церковним шедеврам, виробленим з дерева, потрібна особлива увага. Про ікони, яким реставратори надали так зване «друге життя», ми розповімо у наступних випусках новин.

Стрічка новин

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію