«Я не гірший і не кращий, я – інакший»

Пережив злидні, утиски та переслідування радянської влади, відмовився співпрацювати із легендарним кінорежисером Сергієм Параджановим, не святкував День перемоги, був бунтарем. У Полтаві відкрили виставку художника-шістдесятника Олександра Глушаченка.

Живописець пішов з життя 6 років тому. Та у Художньому салоні - натовп. Знайомі, колеги по творчому цеху, мистецтвознавці. Тут - роботи Глушаченка із приватних колекцій. Реалізм, імпресіонізм, постімпресіонізм. Його пам'ятають за особливу життєву позицію та надзвичайну правдивість. Через це й мав ворогів.

Кім Скалацький, художник-реставратор, експерт з творів живопису

- Це не справа художника бути проти і виступати проти. Художник – це людина об’єктивна. Навіть якщо вона малює якусь тему. Він був чесною людиною. Чесно прожив життя і робив те, що вважав за потрібне у мистецтві.

Митець був родом із села Писарівка, нині Новосанжарський район. Вчився у Харківському училищі вжиткового мистецтва. Талановитого юнака помітив кінорежисер Сергій Параджанов, під час подорожі у Опішнє. Запросив на кіностудію імені Довженка, де полтавець пропрацював аж тиждень. Злякався вільнодумців, які оточували режисера.  

Олександр Лукомінський, директор Абазівського краєзнавчого музею, сусід О. Глушаченка

- Каже, якби я там ще трошки пропрацював, то я був би на Соловках. Параджанова б визволили, а мене б ніхто не визволив.

Та за свої власні погляди поплатився. За роботу «Колгоспниці» художника викликали до обкому партії та Комітету державної безпеки. Побачили натяк на майбутній занепад колгоспів. 

Олександр Лукомінський, директор Абазівського краєзнавчого музею, сусід О. Глушаченка

- Сказали – якщо ще раз намалюєш таке, будеш на Соловках малювати. Він каже – я намалював свою маму! Кажуть – будеш малювати на Соловках.

Його талант визнали лише після отримання Україною незалежності. Згадують - художник різав по дереву, грав на флейті, ремонтував годинники. Та ніби мав спрвжній пророцький дар.

Стрічка новин

    Розділи сайту:

    Написати лист в редакцію