Полтавський колекціонер пропонує відроджувати український естамп

Полтавський колекціонер пропонує відроджувати український естамп. Олексій Петренко зібрав п'ять сотень гравюр з усієї України: Дніпропетровська, Івано-Франківська, Кам'янець-Подільського, Луганська, Ялти і Полтави. Митців такої специфічної справи в державі стає все менше, тому, вважає колекціонер, графіку треба пропагувати.

Микола Грибан – один з трьох художників, які у Полтаві займаються гравюрою. Його роботи є у приватній колекції Олексія Петренка. Художник вважає: зібрання творів відповідають музею: попри складність техніки, колекціонер показує нині у Галереї мистецтво багато робіт у різних виконаннях.

/Микола Грибан, член Національної спілки художників України
Мої представлені тут дві роботи, хоча у колекції їх більше. Брати участь у такій виставці для мене просто приємно. Це дві ліногравюри, створені ще раніше/

Два роки тому Олексій Петренко вже показував виставку української графіки, було у ній і трохи естампів, тобто гравюр. Тоді колекціонерові здалося: останніх має бути більше. І за три роки він назбирав п'ять сотень. Щоправда нині у залі Галереї мистецтв розмістили тільки 114 гравюр і монотипій. Колекціонер бідкається: гравюра стала практично не потрібною. Її використовували у друкарстві, але тепер на заміну прийшла комп'ютерна графіка.

/ Олексій Петренко, приватний колекціонер, власник робіт
Раніше художників-графіків було надзвичайно багато. Навіть цілий інститут в Києві фактично випускав художників-графіків. І це були оформлення книг, а це – гравюри. Багато з цих художників стали живописцями/

Художники-графіки не погоджуються з тим, що сучасні технології витискають станки.

/Микола Грибан, член Національної спілки художників України
Якщо ми подивимось цю виставку, то хочеться піти і ще працювати. Відверто скажу: можливості дуже гарні. Можливо, люди не мають того обладнання, що потрібно було раніше. Чи немає того достатку, щоб працювати в таких матеріалах. Бо, скажімо, офорд – він на металі. Фарби потрібні, десь треба мати станок/

Виставку естампів присвятили національній тематиці: більшість картин зроблені за творами Тараса Шевченка. Олексій Петренко вважає: їх треба колекціонувати, бо таке мистецтво зникає.

/Олексій Петренко, приватний колекціонер, власник робіт
Колекціонують естампи десь середньовіччя. Це приблизно 1660 рік. Наприклад, Дюрер. Тоді перші гравюри були віддруковані. І до кінця минулого сторіччя/

Найдавніша гравюра у приватній колекції Петренка – 1730 року – це карта Європи. З українських – робота 1926 року.

Стрічка новин