Килим полтавської майстрині став зразком українського мистецтва

Решетилівська мисткиня Ольга Пілюгіна створила роботу на замовлення Національної спілки майстрів народного мистецтва, що відображає традиції килимарства в Україні. Для цього продовжувачка родинної справи провела велику аналітичну роботу і не один місяць займалася безпосередньо ткацтвом. Що із цього вийшло – дивіться далі.

/Ольга Пілюгіна, автор «Гетьманського килима»

Щось грандіозне, щось пишне, наповнену світлом у медовому колориті. Воно наповнене квітами, птахами. Наповнені взагалі, як для орнаментального килима. Причому, він видався світлим/

«Гетьманський килим» молода художниця Ольга Пілюгіна створила на Грант Президента України. Після презентації його полтавцям у Галереї мистецтв виріб відвезуть у Київ. В столиці він зберігатиметься в Національній спілці майстрів народного мистецтва України. Спеціально для цього решетилівській майстрині його й замовили.

/Ольга Пілюгіна, автор «Гетьманського килима»

Ця робота – це логічний підсумок тієї роботи, яка була пророблена у попередні роки. Взагалі у мене в житті настав період, коли усвідомила: маю продовжувати традиції народного килимарства/

Над самим килимом донька художників та майстрів Пілюгіних з Решетилівки працювала рік. А до того – вивчала кращі зразки і традиції українського килимарства, у тому числі – з приватних збірок. Результат творчої праці майстри називають подією для України.

/Олександр Бабенко, Заслужений майстер народної творчості України

Я просто думаю, що тут є комплекс навіюваних, і старослов'янських, і козацьких мотивів. Тут усвідомлення багато чого через призму творчості/

У кращих зразках козацької доби, «Гетьманський килим» виткано вручну на старовинному вертикальному килимарському верстаті з більш ніж 60 видів відтінків пряжі натуральної вовни. Процес його створення можна побачити на світлинах, що також експонуються в Галереї. Авторка говорить: залишилося багато підготовчого матеріалу від цієї роботи, тому незабаром візьметься за створення чогось подібного. Можливо, навіть більшого за розміром килима. Фахівці тішаться увагою до народного мистецтва. Адже європейська культура, на думку Олександра Бабенка, надто навіює молодим майстрам свої ідеї, через що українці втрачають своє автентичне обличчя.

/Олександр Бабенко, Заслужений майстер народної творчості України

Епоха змінилася, і змінилися наші запити, і запити суспільства. Прикро, що держава не піклується, бо це було не тільки обличчя України, а й регіону/

Стрічка новин